A la tercera va la vençuda

Una nit tranquil.la i sense dolor. Per fi. He pogut dormir millor del que esperava.

Ja porto 12 operacions en 5 mesos.

Encara em costa incorporar-me, i encara que els meus moviments segueixen sent lents i tinc la veu pausada, avui em trobo millor. La Dra Gominola ha vingut molt d’hora a visitar-me i en veure la millora que havia experimentat m’ha preguntat si volia passar uns dies a la casa McDonald. Quina pregunta! Vol que em distregui i m’oblidi de l’hospital perquè pugui recuperar el màxim de forces possibles i poder començar el tractament de quimioteràpia dilluns que ve. He esgotat el temps.

La ressonància revela que la vàlvula està col · locada correctament i els propers dies seran decisius per comprovar el seu correcte funcionament. La pressió no es regula de forma immediata després de la seva col · locació i cal que transcorrin uns dies per veure com s’adapta. Controlar la hidrocefàlia no és una tasca fàcil, ja que la pressió intracranial en el cervell de dues persones de la mateixa edat i condició física és diferent. No és estrany que en alguns casos sigui necessari reemplaçar la vàlvula perquè no acaba de regular la pressió de forma adequada, bé per excés o per defecte. Una vàlvula no és definitiva. Primer, perquè com qualsevol peça mecànica es pot espatllar i segon, perquè els requeriments de drenatge de la pressió poden variar al llarg dels anys i la vàlvula que inicialment era la ideal ara no compleix la seva funció. Com veieu és complex. Tot un art jo diria.

Per cert, us enrecordeu de la vàlvula que tenia quan vaig arribar a Boston? Aquesta vegada està ubicada a la part posterior del meu cap en un lloc més discret. A més, el recorregut del catèter per sota de la pell no s’aprecia en cap moment.

Avui m’han retirat un medicament que porto prenent des del principi i que es diu dexametasona. Té molts efectes secundaris però el més visible és l’anomenat cara de lluna. No us penseu que tinc les galtes i la panxa tan rodons i tan grossos. A més d´ inflarme, m’ha sortit pèl en gran part del cos, sobretot a les cames i la panxa. Quan has passat com jo cinc mesos “enganxat” a aquest medicament, la seva retirada s’ha de fer amb precaució i disminuint gradualment la dosi. Ara he de parar atenció per veure com reacciona el meu cos perquè després de tant de temps s’ha acabat acostumant.

M’alegra haver sortit de l’hospital. En arribar a la casa McDonalds he dormit una migdiada i en despertar la mare m’ha preparat un bon plat de pasta i un batut hipercalòric. M’ho he menjat tot mentre mirava a l’ordinador vídeos de dibuixos animats dels clàssics de Disney. He tornat a dormir una migdiada i en despertar la Nina m’ha fet riure tant que he hagut de demanar-li que parés perquè encara em fa mal el pit i la panxa al llarg de tot el trajecte del catèter. Se m’ha obert la gana de nou. Un altre batut.

Els nens amb càncer tenim l’avantatge que els pares ens donen de menjar el que vulguem. La dieta no és important, passa a un segon pla. La pròpia malaltia i sobretot els tractaments de radioteràpia i quimioteràpia i els efectes secundaris fan que no tinguem gana. Per això quan es presenta l’oportunitat, mengem qualsevol cosa que ens vingui de gust. L’únic objectiu és acumular el màxim de calories possible. Recordo que a Espanya alguns dels meus amics només menjaven olives, escopinyes o musclos perquè era l’únic que els venia de gust. A mi, de moment, m’ha donat per la pasta i de vegades les maduixes.

En sortir de l’hospital no he pogut evitar pensar en Alexa, Raily i la meva petita amiga irlandesa, Lisa, que per culpa de la baixada de defenses que li ha provocat la primera dosi de quimioteràpia, ha contret una infecció en els pulmons.

Desitjo que als meus amics els deixin sortir aviat.

Superbesos i Superabrazos de SuperRichi

Responder

