Convisquent amb els esquirols

He aconseguit mantenir-me tot el dia despert. A més, he estat una mica més actiu i participatiu i els intervals de incontinència urinària s’han espaiat. És una bona notícia i significa que els signes de hidrocefàlia estan remetent i la pressió es comença a adaptar a la vàlvula. Malgrat tot, el pare i la mare segueixen amb els dits creuats. Després de cinc mesos enfrontant-me al càncer no és la primera vegada que me la juga. És primordial aprendre a viure el dia a dia i gaudir dels bons moments quan es presenten, encara que de vegades durin tan poc.

Aquest matí, la Nina, la mare i jo, hem passat una estona entretinguda fent manualitats mentre el papa havia d’anar al notari a buscar un certificat per a formalitzar el contracte de l’apartament. La firma està prevista per demà diumenge a les 12:00 del migdia. Les claus no les tindrem fins a l’1 de juny i mentrestant seguirem allotjats a la casa McDonalds. En Boston no és habitual llogar apartaments amb mobles, així que tenim tres setmanes per aconseguir l’indispensable. El papa s’ha d’encarregar de tot ja que us recordo que si el meu estat segueix millorant, demà passat començo la quimioteràpia i la mama no es pot separar de mi ni un moment.

Alguns dels efectes secundaris reversibles de la radioteràpia són el cansament, la pèrdua de gana o la caiguda del cabell. Fa tres o quatre dies que m’ha començat a sortir de nou en algunes zones del cap, però ara ho tornaré a perdré tot un altre cop per la quimioteràpia. És probable que a la part posterior no em torni a créixer mai més perquè és el lloc on estava el tumor i per tant va rebre dosi de radiació molt mes alta.

La pèrdua de memòria a curt termini o els desajustos del sistema hormonal formen també part de les seqüeles del tractament i lamentablement en aquest cas sol ser irreversible.

Ferides de guerra.

Encara que és una mica prematur, tinc la sensació que la pèrdua de memòria ja ha fet acte de presència perquè em costa recordar el que m’acaba de passar just minuts anteriors. El medul · loblastoma, que és el tipus de tumor que pateixo, creix habitualment al cerebel, una part del cervell responsable de regular la coordinació dels moviments del cos, l’equilibri, la postura i certes funcions cognitives com el processament del llenguatge, la música , l’atenció o la memòria a curt termini. Per això als nens operats d’aquest tumor com jo, ens costa tornar a caminar, coordinar els moviments, mantenir l’equilibri i la postura, tenim dificultats en l’aprenentatge pels problemes en la capacitat d’atenció i el nostre coeficient intel · lectual disminueix al voltant d’un 2% anualment.

Seguint el consell dels metges, a la tarda hem tornat a sortir a fer un volt i ens hem acostat a un supermercat a comprar una mica de menjar. Em ve de gust passejar perquè em distrec, em relaxa i sobretot em permet contemplar als esquirols.

Estic content. Estan per tot arreu!

La casa McDonald es troba en Brookline, una població que limita amb Boston dotada de tot tipus de serveis i que es caracteritza pels seus tranquils carrers plens de jardins. Està considerada una de les àrees més segures i més agradables per viure i és a tan sols 15 minuts caminant de la zona hospitalària. Hem tingut la sort de trobar l’apartament també en Brookline, a tocar de la casa McDonalds i això significa que podré visitar als esquirols que habiten al seu jardí per portar’ls-hi el sopar de tant en tant.

Avui segueixo sense poder pujar les escales però he aconseguit arribar uns esglaons més amunt que ahir. No s’em resistirà.

Desitjo que els problemes de hidrocefàlia s’hagin solucionat del tot per poder començar per fi la quimioteràpia. A l’enemic, ni aigua.

Superpetons i superabraçades de SuperRichi.

Responder

