Els soldats cisplatí i viscristina

Boston 6 de Maig del 2012

He trobat un joc de dinosauresEncara que amb ajuda del pare. Però he aconseguit pujar tots els esglaons de l’escala!

Aquesta nit només m’he despertat 4 vegades i ha estat per culpa de la incontinència urinària. Segueixo millorant. Em mantinc despert, més actiu i vaig guanyant a poc a poc més mobilitat. La gana ha començat a disminuir i m’irrito amb menor freqüència com a conseqüència de la retirada de la dexametasona. Ara amb la quimioteràpia començaré a perdre pes, així que intentaré menjar tot el que pugui quan em trobi bé.

La primera substància que em administraran demà serà el cisplatí, que ha demostrat ser una de les armes químiques més efectives contra el medul.loblastoma. Ingresaré a les 11:30 del matí i començaran amb l’extracció de sang per comprovar els nivells de glòbuls blancs, vermells i plaquetes. Les proves per comprovar l’estat dels meus ronyons i la meva capacitat auditiva ja me les van fer fa un parell de setmanes. Passaré la major part del dia rebent una gran quantitat de sèrum i a primer hora de la nit començarà la sessió de cisplatí que durarà 6 hores.

Us recordo que el cisplatí, a més de nàusees i vòmits, em produirà caiguda del cabell, disminució dels nivells de glòbuls blancs, vermells, plaquetes, magnesi i calci i sobretot pèrdua de les freqüències altes d’audició. A més, els metges hauran d’estar molt pendents dels meus ronyons i el meu fetge i estar atents a altres factors de risc addicionals que, tan bon punt hagi acabat el tractament, us explicaré amb més detall.

Així que el cisplatí hagi passat, m’administraran una única dosi de tan sols 5 minuts de durada de vincristina, que a més de produir els mateixos efectes secundaris que l’anterior, em provocarà restrenyiment sever, debilitat muscular i formigueig a les cames i braços, dolor en la mandíbula i algun que altre més.

Avui han fet una gran festa a la casa McDonald per celebrar la jubilació de Janet, una voluntària que ha estat ajudant a nens malalts de càncer com jo des que la casa es va inaugurar al 1979. Us imagineu a quants nens malalts i totes les històries que hi haurà conegut? Imagino que es deu sentir molt bé amb si mateixa. Hi havia molta gent convidada. Unes 80 persones. He baixat amb el pare i la mare a saludar però he preferit no quedar-me perquè hi havia molt soroll i quan veig molta gent tinc ansietat. A més no m’agradava l’olor del menjar que havien preparat. Ara no suporto cap olor. Tots em molesten. Abans de marxar Janet s’ha apropat un moment per regalar-me un pelux i un somriure de complicitat. Ella també entenc pel que estic pasant. Ho he llegit als seus ulls.

Al cap d’un parell d’hores i quan no quedava gairebé cap convidat hem tornat a baixar i he tingut una sorpresa meravellosa. Raily havia tornat de l’hospital. M’he acostat emocionat a saludar-lo però no m’ha contestat. Estava diferent. Desconegut. A més, els seus dos ulls miraven cap al seu nas i no es podia aixecar de la cadira de rodes. El pare m’ha dit que no em preocupi perquè es posarà bé però veure en Raily així m’ha tornat a deixar pensatiu

Encara que el vent era fred, ha sortit el sol i hem aprofitat per anar a passejar. Hem entrat en una botiga de joguines i he passat una estona entretinguda. Per cert, els esquirols també hi eren.

El papa ha signat el contracte de lloguer de l’apartament. Demà quan rebem la còpia per part del propietari començarà a buscar l’indispensable per moblar.

Primer et vas passar amb Alexa, i ara ho has fet amb el meu amic Raily. Demà ens veurem de nou al camp de batalla. Tinc l’adrenalina pels núvols.

Superpetons i superabraçades d’en SuperRichi.

Responder

