Alexa no es rendeix

Amb un voluntari molt especialComençen a notar-se els efectes de la quimioteràpia … Estic més cansat, no tinc gens de gana, tinc una mica de diarrea, he vomitat una vegada i em pica la llengua. Encara no us ho havia explicat però la quimioteràpia provoca un altre efecte secundari bastant dolorós i molest en acabar amb les cèl · lules bones que recobreixen tota la superfície de la boca, la gola i tot el tub digestiu. Això provoca que aquesta superfície s’irriti, s’inflami i fins i tot en algunes ocasions sagni. Es coneix amb el nom de mucositis i és una raó més per no poder menjar res. La picor en la meva llengua podria ser un primer indicador.

Però segueixo animat.

Aquesta tarda he rebut la tercera dosi de quimioteràpia i m’han tornat a administrar ciclofosfamida. Seguiré unes quantes hores rebent molt sèrum i demà dijous, si el meu estat no empitjora molt, els metges volen enviar-me a la casa McDonald. El divendres al matí hauré de tornar de nou a l’hospital perquè m´injectaran un medicament que ajudarà al meu cos a sortir com més aviat millor de la neutropènia, és a dir, poder recuperar més de pressa el meu nivell de glòbuls blancs i reposar la meva barrera de defensa. Desfer-me de la “kryptonita”.

La dosi d’aquesta medicació li costarà al pare 4.560 $! I com són 6 cicles de quimioteràpia, en finalitzar cada un d’ells hauran de posar-me aquesta medicació de nou, així que només aquestes sis injeccions costaran en total 27.360 $! Això us pot donar una idea del que està costant curar-me. Ara començo a entendre perquè el pare i la mare estan tan nerviosos. Com si el maleït càncer ja no fos suficient! Han passat cinc mesos i mig però pel seu cansament i l’expressió de les seves cares a mi em fa la sensació que hagin celebrat molts aniversaris de cop. Sort que són incombustibles i no es rendeixen mai. Com jo.

Avui he tingut una visita molt molt especial. Karma, una gosseta que treballa a l’hospital per animar als nens amb càncer. He tingut sort de veure-la perquè el meu recompte de cèl · lules encara segueix alt i a més, Karma passa unes revisions molt estrictes per poder estar amb nosaltres. Ha estat molt divertit i m’ha fet recordar la meva estimada Kiki, la nostra mascota que s’ha hagut de quedar a viure amb la meva àvia a Palamós. La trobo moltíssim a faltar. Les infermeres han cobert meu llit amb un llençol perquè Karma pogués pujar i estirar-se al meu costat. És molt afectuosa i li encanta que l’acariciïn tot el cos. Quan s’ha marxat, m’han canviat els llençols, el pijama i m’han rentat tot el cos com a mesura de precaució.

Dilluns que ve hauré de tornar a l’hospital de dia per rebre una dosi addicional de vincristina i amb això haurà acabat el primer cicle de quimioteràpia. En principi si no hi ha cap reacció fora del normal, podré tornar a la casa McDonald el mateix dia. Després durant les properes 3 setmanes hauré de anar a l’hospital 3 vegades per setmana per realitzar-me anàlisis, proves de control i probablement alguna transfusió de glòbuls vermells i plaquetes. I ara que ja per fi se que significa, creuaré els dits per no contraure alguna infecció.

He sortit a passejar i he pogut entrar a veure a Alexa. Estava desperta encara que amb la mirada perduda. El contacte de la meva mà l’ha tornat amb nosaltres uns instants… Temps suficient per regalar-me un altre cop el seu precios somriure.

Alexa no es rendeix.

Em pregunto perquè el pare i la mare li brillen tant els ulls quan anem a veure-la…

T’estimem Alexa!

Demà li faré un dibuix i com no pot veure-ho m’asseuré al seu costat i l’hi explicaré amb tot detall. I ella ho tornarà a dibuixar cent vegades millor que jo en la seva ment. I jo sostindré la seva mà… Una altra vegada.

Desitjaria poder inventar el medicament que acabés amb el sofriment de tots els nens amb càncer del món d’una vegada per totes.

Hem de seguir lluitant sense descans. Tenim una guerra que guanyar!

Superpetons i Superabraçades de SuperRichi

Responder

