Ens caiem per tornar a aixecar-nos

Aigua tèbia i escuma, molta escuma. El bany m’ha sentat fenomenal. Curt però reconfortant. Des que vaig arribar a Boston i van començar les cirurgies, no havia pogut prendre cap. Massa cicatrius recents.

Feia setmanes que no passava un dia sencer sense calmants ni narcòtics per al dolor.

El happy meal em va sentar ahir tan bé que li he demanat al pare que me n’anés a buscar un altre i al final ha portat un per a cada un. El regal de cada pack, com era d’esperar, me l’he quedat jo. Mai hagués dit que li hauria d’agrair tant al pallasso Ronald McDonald. M’ha deixat la seva casa per viure dos mesos, els seus voluntaris han cuidat de mi i el seu happy meal em sembla més deliciós que mai.

En total avui he pres 1.000 calories! És tota una proesa tenint en compte que des que em van retirar els esteroides havia deixat de menjar. Per no perdre ni un gram de pes hauria de prendre unes 1.800 calories diàries i tot i que sembla una missió impossible, m’he proposat aconseguir-ho. La mare sap que estic preocupat perquè no vull passar una altre vegada un mal moment per culpa de la sonda nasogàstrica i per això em passo tot el dia sumant calories de tot allò que menjo. Què nen de 6 anys estaria pendent de les calories de la seva ingesta? La resposta és fàcil: la majoria dels que tenen càncer.

El pare està en contacte amb diferents organitzacions de pares de nens amb càncer cerebral a tot el món i en especial als Estats Units. Parla amb altres famílies que estan passant o han passat pel mateix, intercanvia informació, aprèn de l’experiència dels més veterans i fins i tot s’atreveix a donar algun consell de suport als més novells. Està contínuament buscant respostes i seguint els avenços de la comunitat científica. I entre tanta informació, de tant en tant rescata alguna història interessant i m’ho explica.

Avui ha estat la de Heather, una nena australiana que el 1991, amb l’edat de 6 anys va ser diagnosticada d’un medul.loblastoma com jo. 21 anys després, Heather treballa en un centre d’ajuda i cura de nens, està a punt d’aconseguir el seu títol de diplomada, condueix el seu propi cotxe i tot i que encara viu amb els pares, manté un cert grau d’independència. Aquests anys han estat durs i intensos, intentant lluitar amb el dia a dia dels efectes secundaris causats per la radioteràpia ja que en el moment en què va ser diagnosticada, encara no s’administrava quimioteràpia per a aquest tipus de tumor. Però malgrat totes les dificultats, Heather no s’ha rendit mai i s’ha aixecat tantes vegades com ha caigut. Una darrere l’altra. I cada vegada amb més força i més ganes que l’anterior.

Us heu parat a pensar alguna vegada quants nens a Espanya estan en aquests moments lluitant per la seva vida contra el càncer com jo? En tot Estats Units, amb una població total de estimada d’uns 315 milions de persones, només es diagnostiquen uns 400 casos a l’any de medul.loblastoma infantil. A Espanya, es diagnostiquen un total d’uns 900 casos de càncer infantil de tot tipus, dels quals, els que corresponen al medul.loblastoma probablement no sobrepassin la xifra de 40 en total a tot el territori.

Recordeu: només a Espanya, 900 nens están ara pasant pel mateix que jo.

I per a mi la dada més important de totes. La història de Heather, com tants altres, ens recorda que actualment el 80% dels nens que desenvolupen càncer es curen. Encara que després hagin de conviure amb algunes ferides de guerra.

Un altre dia sense saber d’Alexa. La seva mare no ha contestat a les trucades del pare. Demà provarem una altra vegada.

M’agradaria conèixer personalment algun dia a Heather perquè m’ensenyés els seus superpoders.

Superpetons i Superabraçades de SuperRichi

8 pensamientos en “Ens caiem per tornar a aixecar-nos

  1. Bon dia super Richi !!!!!

    Què bé sense cap administració de narcotics i calmants, això vol dir que de moment no tens dolor…..
    Em sembla que ja has explicat diverses històries com la de la Heather, estic convençut que tu també seràs un d’ells / es.

    Bé, com ja saps a Palamós el teu exèrcit està treballant per tu sense parar. Hem d’eliminar aquest càncer com sigui……

    Endavant les atxes !!!!

    Me gusta

  2. Hola Richi 😀
    Estic molt contenta de saber que els dolors han parat una mica i de veure’t tan feliç en aquesta banyera. Cada dia ens ensenyas una lliço i tens rao quan estem be mai pensem en quan nens malalts hi ha. Pero ara wue et

    Me gusta

  3. Hola Richi 😀
    Estic molt contenta de saber que els dolors han parat una mica i de veure’t tan feliç en aquesta banyera. Cada dia ens ensenyas una lliço i tens rao quan estem be mai pensem en quan nens malalts hi ha. Pero ara que et coneneixem a tu no pararem fins que tornus a Palamos

    Me gusta

  4. Bon dia SuperRichi!!!
    Què divertit se’t veu en aquesta banyera!!! 🙂 I quina sort haver trobat un menjar que et vingui tan de gust! La veritat és que els Happy Meals estàn bonííííííísssssiiiiiimsssss…..
    Molts petons, ratolí!!!!!

    Me gusta

  5. Hola SúperRichi!
    Tú ja ens enssenyes cada dia una lliço de força que molts voldríem tenir. Hem d’aconsseguir entre tots ajudar a tots aquests nensq ue lluiten contra el mateix enemic que tú.

    Que bé que ja puguis gaudir d’aquests banys relaxants!

    Anims i una superabraçada!!

    Me gusta

  6. ànims Richi! que aviat aquesta aigua de la banyera serà l’aigua de la platja de Palamós! Gràcies per aquests somriures plens d’energia! aprenem cada dia amb tú!
    M’alegro que hagis menjat! els superherois com tú necessiten molta energia!
    petons!!

    Me gusta

  7. Ostres Richi! Quin gustet estar dins d’una benyera anb tanta escuma, no? M’encanta veure’t així! Endavant i a sumar calories, ok heroi? Petons forts!

    Me gusta

Responder

