Febre per sobre de 38 º C: a urgències

Cansat, molt i molt cansat.

Tot i que ahir em donaven la bona notícia que el meu recompte anava en augment, avui estic molt mes fatigat. Em pesa tot el cos i gairebé no em puc posar dempeus, segueixo sense tenir ganes de menjar i els episodis d’ansietat i plors continuen. Els oncòlegs ja van advertir al pare que la tensió i l’estrès acumulat durant aquests últims sis mesos passarien factura d’una forma o una altra. A més, la quimioteràpia que estic rebent és la més intensiva i els efectes secundaris que estic tenint són els esperats. I seran més aguts a mesura que avanci el tractament i rebi noves dosis.

Sabeu que és un assaig clínic? Abans que un nou medicament es comercialitzi ha de passar tot un seguit de proves i comprovacions per assegurar-se la seva efectivitat. Normalment des del seu descobriment fins a la posada en circulació solen passar anys. Quan els laboratoris s’acosten a la fases finals prèvies a rebre l’aprovació, es duen a terme uns assajos massius que consisteixen a escollir un grup de pacients que compleixen certs requisits per provar el medicament i estudiar els resultats que, normalment, són més que previsibles .

Quan vaig estar ahir a l’hospital, els oncòlegs li van comentar al pare que si el meu estat d’ànim continuava així, em proposarien com a candidat per a l’assaig clínic d’una medicació que està a punt de comercialitzar als Estats Units. Està indicada per evitar que la tristesa s’apoderi dels nens amb càncer i fer-los més suportable la seva convivència amb la malaltia i sobretot amb els efectes secundaris del tractament. Ja veurem si al final decideixen que he de prendre-la.

Avui la mare ha hagut de portar a la Nina a l’hospital i li han diagnosticat infecció en l’orina. No és greu. Una setmana d’antibiòtics i llest. Mentre eren fora, encara que no tenia ganes, el pare m´ha convençut per sortir a fer un petit passeig amb el cotxet. Com plovia una mica ha estat l’excusa perfecta per estrenar el meu paraigües nou de l’Scooby Doo. El passeig i l’olor de terra mullada dels jardins de les cases del veïnat m’ha caigut bé i de tornada ens hem estirat al llit i m’he quedat adormit als seus braços.

De nou m’ha despertat el malestar i l’ansietat.  Em trobava tan malament i com tenia febre per sobre del 38 ºC, al final el pare i la mare han preferit portar-me a l’hospital. M’ha punxat el port-a-cat i m’estan fent anàlisis i cultius.

Crec que tinc per una bona estona així que ara us deixo i en unes hores us explicarè com acaba tot pel twitter i el facebook. A veure si us agrada la foto de la manualitat que vaig fer ahir a la nit amb la Nina.

Per cert, porto tot el dia pensant en Marta. Segueix a l’hospital i no ho està passant bé.

Avui tots els meus superpetons i superabraçades de SuperRichi són per a ella.

6 pensamientos en “Febre per sobre de 38 º C: a urgències

  1. Espero i desitjo que la febre baixi i si pot ser et donin aquest medicament nou. L’estat anim i que tu et trobis be es molt important, i que aquesta angoixa maxi cap un altre lloc. Molts animsss Richi i molta força :-*:-*:-*

    Me gusta

  2. Molts anims SúperRichi!!
    a veure si aviat pots correr i jugar a futbol per alliberar-te d’aquest estrés.

    T’enviem una super-abarçada d’aquelles ben fortes per treure’t aquesta ansietat !!

    Me gusta

  3. Hola Súper heroi,
    Sé que és un assaig clínic, treballo en el món de la Sanitat. Tot el que sigui provar coses noves, mentre es garanteixi la seguretat i salut del pacient, benvingut sigui. Gràcies a persones que s’han ofert al llarg del temps a aquests assajos, la medicina avança. I ojalà avanci tant que trobin alguna cosa per curar el maleït càncer i els efectes del seu tractament. Brrrr malaïda malaltia, com t’odiem, però hi ha molta gent lluitant contra tu i al final ho aconseguiran.
    Richi, el nostre SuperRichi, sabem que deus estar cansat, fart … no et tocaria haver de viure això… a cap persona li tocaria haver de viure això, però sobretot, a cap nen. Però per desgràcia, de moment, no podem evitar-ho, per tan, no toca més que posar urpes i ànima i no deixar de lluitar. Fes servir la teva Super imaginació pels moments crítics, evadeix-te i converteix-te en un nen perdut d’en Peter Pan. Tanca els ulls, respira fons i mana tu sobre el teu cervell, fes que els teus pensaments marxin lluny de la situació fins que la tempesta passi.
    Esperarem impacients noticies vostres, com cada dia, necessitem saber de vosaltres.
    El teu exèrcit sempre amb tu.

    Me gusta

  4. Cada dia llegeixo el teu bloc i m´emociono,avui et vull escriure per donar-te anims super heroi i pensa que cada petit pas que fassis és una victoria.Tot anirà bé,arribará un dia en que et sentiràs molt millor.Molts anims per tu i tots el teus. Un petonás ben fort.

    Me gusta

  5. Ànims Richi!! Ja veis com tots estem remant cap a una única meta, que superis aquest maleït càncer.
    Estem amb tots vosaltres, amb la Marta, l’Alexia i tots els malalts de càncer…

    Sergi i Anna

    Me gusta

Responder

