Tinc un nus a la gola

El de la foto és en Raily. Ja el coneixeu. El meu amic de la casa McDonalds.

A les 8:00 del matí ja m’estaven punxant per introduir-me una dosi reduïda d’un component radioactiu. L’objectiu d’aquesta prova és extreure sang cada 60 minuts de forma successiva per comprovar quant de temps triguen els ronyons en eliminar-ho. La prova ha sortit bé.

Mentre transcorria el temps entre una extracció i una altra m’han fet les proves d’audició i el resultat no ha estat tan bo com la prova anterior. He començat a perdre capacitat per percebre les freqüències altes. Les prediccions dels oncòlegs es compleixen. El cisplatí és un excel · lent soldat per donar caça a les cèl · lules tumorals però pot arribar a danyar seriosament les oides, entre altres òrgans del cos. La pèrdua d’audició s’anirà incrementant a conseqüència de les successives dosis. És inevitable. Si el dany s’accentua en excés, potser disminueixin la concentració de cisplatí en el proper cicle de quimioteràpia. Ja veurem.

A mig matí hem rebut la visita dels marines de l’exèrcit. ¡Quins braços! Un cop l’any un dels portaavions de la flota arriva Boston durant una setmana i qualsevol persona pot pujar al vaixell per fer una ullada. M’hagués agradat poder anar-hi. He estat parlant una bona estona amb algun d’ells i m’han regalat una gorra com la que porten els soldats a coberta. La de veritat. No me l’he tret en tot el dia.

Comparteixo l’habitació amb Carina, una nena de 6 anys que va ser diagnosticada també d’un medul.loblastoma dos mesos abans que jo. Va tenir la sort que li van practicar una ressonància magnètica quan es van presentar els primers símptomes i en la primera operació van poder treure la totalitat del tumor.

En el meu cas van haver de passar gairebé quatre mesos i més de 40 visites a l’hospital i a diferents metges abans que finalment, i després de la insistència del pare i la mare, em van realitzar la ressonància magnètica. Ni tota l’experiència dels metges, ni tampoc el prestigi dels hospitals als que em van portar, van ser suficients com per intuir l’abast de la meva lesió. ¿Per què? Els meus símptomes eren característics i clars indicadors de possibles indicis de tumor cerebral …, especialment tenint en compte que es manifestaven de forma reiterativa setmana darrera setmana durant mesos.

El pare i la mare, que no són metges, van ser capaços d’intuir-ho dies abans del diagnòstic tan sols amb la informació que havien trobat a internet i que és a disposició del pùblic en general. ¿Per què cap dels diferents metges que em va explorar en alguna de les més de 40 visites es va alertar? ¿Falta d’experiència? ¿Manca d’informació? ¿Falta d’atenció? ¿Saturació de treball? …

Sento al pare i la mare parlar d’aquest assumpte sovint. Estic segur que ho fan amb l’únic objectiu que, donant a conèixer la meva història, tant els professionals mèdics com els pares tinguin un major coneixement per alertar davant els símptomes d’un possible tumor cerebral, i que casos com el meu i el d’altres nens amb diagnòstic tardà, es puguin evitar en el futur.

Com diu la llegenda de la gorra que m’han regalat els marines: “compromesos amb l’excel · lència”

Fa molts dies que vull sapiguer com es troba en Railey així que avui li he preguntat als oncòlegs per ell. Mirant directament al pare, m’han contestat que ja ha tornat a casa i que ja no necessita mai més tornar a l’hospital … M’alegra saber que ha vençut … aquestes últimes setmanes estava lliurant la més dura de totes les batalles …

La seva guerra ha acabat. Desitjo que per fi pugui descansar.

Us he de deixar. Vénen a posar-me la vincristina i el cisplatí.

Superpetons i superabraçades d´en SuperRichi.

4 pensamientos en “Tinc un nus a la gola

  1. Hola Richi. No tothom té la sort de tenir una gorra autèntica d’un marí. Guauuu què guaiiii! Espero que en aquesta tercera batalla siguis tan fort com en la última, ens has deixat bocabadats a tots!
    Segur que el Railey pensa amb tú i et dona forces…
    Molts petons bonic i molta força pares!
    Muacccc

    Me gusta

  2. Anims Richi,venim de una setmana molt bona que tot han estat bones noticies. Ara toca lluitar un altre cop pero d’aixo tu ets el numero1.
    Tens una gorra del marines!! noi aixo no ho te ningu!!! Caram quines visites mes importants que tens. Tot anira be Richi, molta força i petons als 3 :-*:-*:-*

    Me gusta

  3. Hola!!!
    Felicitats, Raily!!! 🙂 D’aquí a uns mesos també hauràs vençut tu, Richi!!! I ho estaràs celebrant molt i molt content a Palamós!!!!!

    Estic molt contenta per a vosaltres, perquè veig que aneu endavant!

    Molts petons!!!
    Laia.

    Me gusta

  4. Hola, Richi.
    Fa dies que segueixo el teu diari i m’he donat compte que ets un super super heroi. Ara toca tornar a lluitar, però amb la gorra que tens ara tot serà més fàcil.Vinga un petó per tu i ànims pels pares.

    Me gusta

Responder

